• OUDJAARSDAG GEOPEND VAN 10:00 - 17:00 UUR
  • PROFITEER NU NOG VAN DE HUIDIGE PRIJZEN VAN 2022; wacht niet te lang met bestellen!
service text

Veelgestelde vragen

Montage optie | Kunnen jullie mijn nieuwe apparatuur ook inbouwen?

Tegen een geringe meerprijs kan uw inbouwapparatuur gemonteerd worden.

In verband met aanhoudende drukte monteren wij op dit moment uitsluitend in onze eigen regio (Groot Rotterdam).

De montagekosten bedragen € 119,- per keukenapparaat. Voor afzuigkappen, kranen en Quookers gelden afwijkende tarieven.
Uw nieuwe apparaat wordt aangesloten op bestaande installaties.

Bekijk op deze pagina alle informatie omtrent montage opties.

Vragen over het monteren? Neem telefonisch contact op via 0180-442322.

Op welke etages leveren jullie en wat zijn de voorwaarden?

Voor leveringen op een etage waarbij geen lift aanwezig is, rekenen wij een meerprijs van €25,- euro. Voor deze speciale leveringen zetten wij een 2-manslevering in. Met uitzondering van Amerikaanse koelkasten, grote fornuizen en keukens.

Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe kan ik betalen?
  • Betaling bij bezorging/ betaling bij afleveren:

Betalen bij bezorging is mogelijk per PIN, via onze mobiele pin aan de chauffeur bij aflevering.
Let op: elke rekeninghouder kan een maximum bedrag pinnen. Voor meer informatie kunt u het beste van tevoren contact opnemen met uw bank.

Vanaf €350,- euro is het mogelijk om per PIN te betalen bij één van onze chauffeurs, 
Bestellingen onder de €350,- euro kunt u vooraf per iDEAL voldoen.
(Een betaallink/ betaalverzoek per e-mail is tevens mogelijk, neem contact met ons op voor meer informatie).

  • Betaling bij afhalen:

Betalen kan contant of bij voorkeur per PIN bij ons in de winkel.


iDEAL
Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Indien u betaalt met iDEAL worden er geen betaalkosten in rekening gebracht.

De voordelen van iDEAL
iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

  • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  • iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
  • Controle en overzicht op uw betaling
  • Zeer veilig: de betaling wordt geheel uitgevoerd op de beveiligde website van uw eigen bank

Betalingsgegevens Budgetplan

  • Bank: Rabobank
  • IBAN: NL90 RABO 0385 4208 54
  • BIC: RABONL2U
  • BTW nr: 8062.66.557.B.01
  • KvK nr: 24278022
Nemen jullie mijn oude apparatuur mee retour?

Bij levering van uw nieuwe keukenapparatuur nemen wij uw oude gebruikte apparatuur (gratis) mee retour. Uw oude apparatuur dient door u reeds gedemonteerd te zijn.

Echter wanneer wij uw nieuwe apparaat monteren, zullen wij uw oude apparatuur gratis demonteren en mee retour nemen

Uitzonderingen: u kunt geen oude apparaten retourneren als het gaat om verzonden bestellingen per Post NL.

Per verkocht apparaat nemen één gelijkwaardig apparaat mee.

Schade en/ of ontbrekende toebehoren bij levering van uw producten?

Bij levering dient u zelf zorg te dragen voor controle op eventuele schade van de verpakking. Eventuele schade dient gemeld te worden voordat het apparaat wordt gemonteerd. 

Schademeldingen dienen binnen 48 uur per mail gemeld te worden en voorzien te zijn van foto’s, ook als een apparaat later wordt geïnstalleerd.Schademeldingen aan apparaten die reeds gemonteerd zijn, nemen wij niet in behandeling indien hier schade voor wordt geclaimd.

(Hoe) kan ik een product retourneren of annuleren?

U heeft het recht, zonder opgave van redenen, de bestelling binnen 14 dagen, ingaande dag na ontvangst te herroepen. Na herroeping heeft u 14 dagen de tijd om de producten retour te sturen aan Budgetplan.

U ontvangt, afhankelijk van de staat waarin het product door Budgetplan ontvangen wordt, het volledige aankoopbedrag of een percentage daarvan terug.

Schade die ontstaat door eigen transport zullen wij verrekenen met het aankoopbedrag. Wanneer u kiest om uw bestelling niet zelf te retourneren, maar gebruik wilt maken van onze transportdienst zullen wij de retourkosten verrekenen met het terug te betalen aankoopbedrag.

Wilt u meer weten over ons retourbeleid? Ga dan naar deze pagina.

Wat is de garantietermijn?

U heeft standaard 2 jaar garantie op alle apparatuur, mits anders staat aangegeven! Bij sommige merken waarvan u 4 of meerdere apparaten koopt wordt er een garantietermijn van 5 jaar geboden.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd voor producten die wij op voorraad hebben bedraagt 2 tot 3 werkdagen.
Voor overige producten hanteren wij een levertijd van 3 tot 5 werkdagen mits dit product op voorraad is bij onze leverancier.


Let op: als u een bestelling plaatst na onze sluitingstijd, wordt dit bij ons ingevoerd als de volgende werkdag.
(Bestellingen die u plaatst in het weekend worden vanaf de maandag bij ons opgehaald en meegenomen door de vervoerder, mits deze bij ons in het magazijn op voorraad zijn).

Uw bestelling in onze winkel ophalen?

  • Uiteraard kunt u bij Budgetplan uw bestellingen afhalen tijdens openingstijden.
  • Ons magazijn is geopend van maandag t/m zaterdag  van 10.00 tot 17.00 uur | vrijdag van 10.00 tot 21.00 uur.
  • Mogelijkheid om te pinnen.
  • Neem de orderbevestiging/ factuur mee naar de winkel of neem vantevoren contact met ons op, zodat wij u beter/ sneller kunnen helpen en eventuele verassingen te voorkomen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten en info over onze vervoerders

Wij werken uitsluitend met professionele vervoerders.
Als uw bestelling bij ons is afgehaald door een externe vervoerder nemen zij contact met u op om een gewenste bezorgdatum en tijd af te stemmen.

Fornuizen:

Voor de fornuizen van Boretti hanteren wij een levertijd van 6 - 8 weken, tenzij het betreffende model bij ons in het magazijn op voorraad is. In dat geval bedraagt de levertijd 2 - 3 werkdagen.

Wat zijn de bezorgkosten?
  • Bestellingen in Nederland vanaf €150,-:

Gratis levering in Nederland bij bestellingen vanaf € 150,-
(M.u.v. van de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen, hiervoor berekenen wij een extra toeslag van € 35,-)

  • Bestellingen in Nederland onder €150,-:

Bij bestellingen in Nederland onder de € 150,- rekenen wij € 7,50 bezorgkosten

  • Bestellingen in België:

Voor leveringen in België berekenen wij ten noorden van de A12 een meerprijs van €35,- (buiten ons geselecteerd gebied enkel op aanvraag, neem contact met ons op)

Aandachtspunten bij bezorging:

Voor leveringen op een etage waarbij geen lift aanwezig is, rekenen wij een meerprijs van €25,- euro.
Voor deze speciale leveringen zetten wij een 2-manslevering in.

Met uitzondering van Amerikaanse koelkasten, grote fornuizen en keukens (prijs op aanvraag).

Verkopen jullie ook keukens?

Budgetplan Keukens bestaat al ruim 30 jaar en staat naast het verkopen van keukenapparatuur van A-merken bekend om het verkopen van keukens in verschillende stijlen/ kleuren en opstellingen voor elk budget.

Op deze pagina vindt u een greep uit onze keukens.

Weten waar u op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe keuken? Klik hier

U bent van harte welkom bij ons in de winkel in Ridderkerk!
Onze verkopers staan klaat om u zo goed mogelijk te kunnen helpen en adviseren bij een nieuwe keuken of voor keukeninspiratie.

Heeft Budgetplan een fysieke winkel?

Ja, Budgetplan Keukens heeft een fysieke winkel met een oppervlak van maar liefst 3.000 m3 groot in Ridderkerk (Zuid-Holland). 

Begane grond: verschillende keukenapparatuur van diverse A-merken voor scherpe prijzen.
1e etage: meer dan 25 verschillende keukenopstellingen in diverse keukenstijlen/ trends.

Bezoekadres: 
Budgetplan Keukens
Tinstraat 10E 
2984 AN Ridderkerk 
(t) 0180-442322

Openingstijden 
Maandag t/m donderdag: 10.00 tot 17.30 uur 
vrijdag: 10:00 tot 21.00 uur (koopavond) 
zaterdag: 10:00 tot 17.00 uur 
Zondag: gesloten

Bekijk op deze pagina alle informatie over onze klantenservice

Zijn de prijzen incl. BTW en verwijderingsbijdrage

De verkoopprijzen op onze website zijn incl. 21% BTW.

De wettelijke verwijderingsbijdragen worden alleen nog op losse verlichting en close-in boilers verekend.

Kan ik een keramisch/ inductie kookplaat of fornuis direct gebruiken?

Kookplaten of fornuizen met een elektrische kookvlak, zoals keramisch of inductie, dienen aangesloten te worden door een elektricien. Deze apparaten hebben in de meeste gevallen een hoger vermogen en worden niet aangesloten met een normale stekker, maar met een speciale Perilex stekker.

Bij een verkeerde aansluiting van de elektra werkt de kookplaat/ het fornuis niet of slechts gedeeltelijk. Daarnaast kan het apparaat technisch beschadigd raken en is ook nog eens gevaarlijk. Daarom wordt er in de meeste gevallen geen (Perilex) stekker meegeleverd. Deze kunt u optioneel bijbestellen op deze pagina.

Zijn alle apparaten geschikt voor gebruik in België?

Nee, niet alle apparaten geschikt voor gebruik in België!

Wij kunnen wel apparaten leveren met een speciaal Belgisch keurmerk zoals bijvoorbeeld de fornuizen van Boretti. Neem gerust contact met ons op zodat wij voor u kunnen informeren of het product van uw keuze ook leverbaar is met een Belgisch keurmerk.

Heb ik automatisch 5 jaar garantie, nu ik 4 of meerdere inbouw apparaten van hetzelfde merk heb aangeschaft?

Nee, dit hangt altijd af van de garantievoorwaarden van het desbetreffende merk.
Daarnaast dient u zelf deze speciale garantie te allen tijde zelf te registreren bij de fabrikant!

Bekijk op deze pagina alle merken.

Waar kan ik informatie vinden over de verschillende betaalmethodes?

Meer informatie over de betaalmogelijkheden bij Budgetplan kunt u vinden op deze pagina, of neem contact met ons op!

Informatie over het herroepingsrecht (Annuleren & ruilen)

Volledige informatie betreft het annuleren en retourneren van uw producten kunt u terugvinden op deze pagina: Annuleren en Ruilen.

Hieronder kunt u meer lezen over het herroepingsrecht, of u kunt onze Algemene voorwaarden nalezen.

Herroepingsrecht bij de levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. 

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Krijg ik het volledige aankoopbedrag retour?

U ontvangt, afhankelijk van de staat waarin het product door Budgetplan ontvangen wordt, het volledige aankoopbedrag of een percentage daarvan terug.

Schade die ontstaat door eigen transport zullen wij verrekenen met het aankoopbedrag. Wanneer u kiest om uw bestelling niet zelf te retourneren, maar gebruik wilt maken van onze transportdienst zullen wij de retourkosten verrekenen met het terug te betalen aankoopbedrag.

Let op: deze annuleringsregeling en afkoelingsperiode gelden NIET voor speciaal bestelde artikelen, zoals speciaal voor u bestelde fornuizen of diverse speciale accessoires.
Indien Budgetplan niet in staat is het gekochte product te leveren, bijvoorbeeld doordat het artikel uit de handel is genomen, dienen wij u hierop de hoogte stellen. U heeft als koper hierdoor het recht de aankoop te annuleren.


Herroepingsrecht bij de levering van diensten: 

1. Bij levering van diensten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. 

2. Om gebruik te maken van de herroepingsrecht, dient u zich te richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Mocht u gebruikmaken van een bepaalde dienst, neem dan vooraf contact met ons op.

Nieuwe energielabels voor bepaalde (inbouw)apparaten

Per 1 maart 2021 gelden er nieuwe richtlijnen voor energielabels. Dit is het geval voor specifieke categorieën.

Meer informatie vindt u op deze pagina: het nieuwe energielabel

Heeft u een klacht?

Heeft u een bepaalde klacht of bent u niet helemaal tevreden? Neem dan contact met ons op.

Bij een technisch defect of storing kunt u zelf ook direct met de fabrikant een afspraak maken voor een monteursbezoek.
U heeft dan zelf de regie voor wat betreft een datum en tijdstip. Voor meer info per merk, zie: https://www.budgetplan.nl/merken

Tel: 0180-442322
Email: info@budgetplan.nl

Klik hier voor alle informatie betreft Service & Garantie: https://www.budgetplan.nl/klantenservice/service-garantie

Back to top