Momenteel onderzoekt Budgetplan, in samenwerking met een extern bureau, de toegankelijkheid van de Website. Het doel is om inzicht te krijgen in de huidige status en verbeterpunten te identificeren.
Budgetplan richt zich op een aantal essentiële aspecten, zoals o.a.:
- Alttekst van de belangrijkste pagina templates, zoals de Homepage, PDP pagina (product pagina) en POP pagina (overzichtspagina/ categoriepagina);
- Correcte toepassing van "alt-teksten" op belangrijke templates, zoals de homepage, productdetailpagina’s (PDP) en productoverzichtspagina’s (POP);
- Tab-navigatie van de header (de mogelijkheid om met de tabtoets te navigeren binnen de header)
- Tab-navigatie van de belangrijkste templates, zoals de Homepage, PDP en POP pagina
- Toetsenbord accessibility (de algemene toegankelijkheid via toetsenbordnavigatie)
- Navigability (de navigeerbaarheid van de Website)
- Readibility (de leesbaarheid van content)
- Contrast instellingen (de mogelijkheden voor voldoende kleurcontrast (contrastinstellingen)

















